שימוש בטלפון בזמן נהיגה

נקנסתם על שימוש בטלפון בזמן נהיגה ואתם רוצים לבטל את הדו"ח? לא ברור לכם איזה שימוש בטלפון מותר בזמן נהיגה ואיזה אסור? מה להגיד או להגיד לשוטר במידה נתפסתם על נהיגה עם טלפון? התשובות במאמר שלפניכם!

שימוש בטלפון בזמן נסיעה

בכל שנה נקנסים אלפי נהגים על שימוש בפלאפון בזמן נהיגה. הקנסות המוטלים בגין עבירת תנועה זו הינם חמורים מאוד, וחשוב לדעת מה אומר החוק וכיצד לנהוג במקרה בו נתפסתם על שימוש בטלפון בזמן נהיגה ומה עליכם לעשות על מנת לבטל דו"ח שכזה.

מה אוסר החוק?

לפי החוק אסור לכם תוך כדי נהיגה להחזיק בטלפון נייד, כמובן שאסור לדבר באמצעותו או לשלוח / לקרוא מסרונים. ניתן לעשות שימוש בטלפון נייד רק באמצעות דיבורית קבועה!

גם להחזיק אסור

לא פעם, נהגים נקנסים על שימוש בטלפון בזמן נהיגה, ובניגוד לשוטר, הם טוענים שלא עשו כל שימוש, ואף מוציאים פלט שיחות על מנת להוכיח זאת. אך לא תמיד זה יעזור לכם מפני שהחוק אוסר גם להחזיק טלפון נייד. כלומר מספיק שתחזיקו בטלפון גם בלי לעשות בו כל שימוש בכדי שתקבלו קנס על שימוש בטלפון בזמן נהיגה.

בזמן רמזור אדום – לא ברור!

באופן עקרוני גם כאשר עומדים ברמזור אדום עדיין נחשב שאתם בנהיגה ולכן אסור לעשות כל שימוש בטלפון הנייד. אך מן הצד השני יש האומרים שאין סיכון של עוברי הדרך בשימוש בטלפון בזמן שהרכב עומד.

המצב המשפטי כיום בנוגע לשימוש בטלפון ברמזור אדום הוא אינו ברור ותלוי בשופט בפניו תישפטו. יש שופטים המזכים בגין שימוש בזמן עצירת הרכב, ויש שופטים הרואים גם בזמן עצירה – כנהיגה, ולכן לא מקבלים טענה זו.

כמו כן, מדי פעם משתנות הנחיות האכיפה של המשטרה כאשר במקרים מסיומים יחידות התנועה מונחות להימנע מליתן דוחות בגין שימוש בטלפון נייד בזמן רמזור אדום.

קיבלתם קנס – מה לעשות

אם קיבלתם קנס בגלל שימוש בטלפון נייד בנהיגה, חשוב לחשוב רגע, לפני שמוסרים לשוטר שעצר אתכם את גרסתכם, ולשחזר את התנהגותם לפני האירוע אחת לאחת. לא פעם בגלל הלחץ, נהגים מספרים לשוטר את אשר אירע בצורה לא מדויקת, או שהדבר נכתב בצורה לקויה בדו"ח ואז קשה לבטל את הדו"ח בבית המשפט.

תזכרו – שוטרים נותנים דוחות תנועה רבים, הם לא זוכרים כל אירוע ואירוע, והדו"ח הוא האמצעי שמזכיר להם את אשר אירע. במשפט, הדו"ח עומד במרכז, לכן יש לו חשיבות מכרעת שעליכם לשים לה לב. לכן חשוב שדבריכם יירשמו במדויק בדו"ח.

לשלם קנס או ללכת למשפט?

למרות שעבירת שימוש בטלפון בזמן נהיגה היא עבירת ברירת קנס, כלומר היא עבירה שלא מוזמנים בגינה למשפט, עדיין יש לכם זכות לבקש להישפט ולקבל הזדמנות לטעון את טענותיכם בבית משפט.

ואתם סבורים שהשוטר טעה ולא עשיתם בו כל שימוש, אז תצטרכו תוך 90 ימים להגיש בקשה להישפט.

לא פעם שוטרים טועים

שוטרים הינם בני אדם ולפעמים גם הם טועים. לא פעם שוטרים מטילים קנס על שימוש בטלפון בזמן נהיגה עקב טעות. הדרך לביטול הדוח היא הגשת בקשה להישפט. בבית המשפט תוכלו לטעון את טענותיכם בנוגע למתן הדו"ח ואף תוכלו לאמת את השוטר עם גרסתכם.

אם החלטתם להישפט, עליכם לדעת שייצוג משפטי של עורך דין הבקיא בדיני תעבורה יסייע לכם בניהול המשפט.

שתפו עמוד זה

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן