נתפסת נוהג בשכרות – 5 כללי זהב

כך תנהגו במקרה ונעצרתם לבדיקת שכרות! 5 כללי זהב שכדאי לזכור היטב.

כמי שעוסק שנים רבות בדיני תעבורה וליווה תיקי שכרות רבים מאוד בבית המשפט, ליקטתי עבורכם חמישה כללי זהב שכדאי מאוד שתפעלו על פי הם במידה ותידרשו לעבור בדיקת שכרות, או במקרה בו נתפסתם נוהגים בשכרות.

כפי שאתם בטח יודעים, כיום החוק מחמיר מאוד עם נהגים שנוהגים בשכרות, וזאת בעקבות תאונות דרכים קשות שאירעו בעת נהיגה בשכרות ועל מנת למגר את התופעה, לכן חשוב מאוד שלא לנהוג בשכרות או תחת השפעת משקאות משכרים, זה מסכן אתכם ואת עוברי הדרך.

1. תצלמו את הבדיקה

אם נעצרתם ע"י שוטר הוא יכול לדרוש מכם על פי החוק, גם ללא חשד כלשהו, לעבור בדיקת שכרות. במהלך הבדיקה יכולים להתרחש אירועים רבים היכולים ועל השוטרים לפעול בצורה מסוימת תוך מילוי הוראות והנחיות מפורטות והכל יכול להשפיע על תקינות הבדיקה ועל נכונות ממצאיה ולהוביל בסופו של יום לזיכוי או להפחתה משמעותית בעונש במקרה של נהיגה בשכרות!

השוטר שעורך את בדיקת השכרות מחויב לעמוד בתנאים רבים על מנת שהבדיקה תהיה קבילה לכן חשוב מאוד לתעד בזמן אמת את הבדיקה.

יש לכם את הזכות המלאה לתעד את הבדיקה באמצעות הטלפון נייד. אם השוטר מסרב, אמרו לו בצורה יפה ומנומסת כי זו זכותכם.

זכרו! הבדיקה היא זו שתכריע האם יוגש נגדכם כתב אישום והאם ייפסל רישיון הנהיגה שלכם לתקופה ארוכה! לכן חשוב להגדיל ראש בבדיקה, להתייחס אליה ברצינות ולתעד אותה.

2. אל תתחכמו, תהיו סבלניים והישמעו לשוטרים

נהגים רבים מתחכמים עם השוטרים במהלך הבדיקה או מסרבים להיבדק כלל. חשוב שתדעו שזה רעיון גרוע.

קודם כל, סירוב להיבדק נחשב כהודאה שלכם בנהיגה בשכרות, גם אם באמת לא נהגתם בשכרות. בנוסף, התנהגות חצופה לשוטר לא תוסיף לכם במידה והוא יוזמן להעיד בתיק שלכם בבית המשפט, אם התחצפתם אליו הוא יזכור אתכם היטב ועדותו תהיה עוינת וגם בית המשפט לא יקבל בעיין טובה התנהגות שכזו שכן השוטר בסך הכל ממלא את תפקידו.

לכן, חשוב להישמע להורות השוטרים ולא להתחצף. אם קיימת לכם זכות משפטית כגון הזכות להיוועץ בעורך דין – עימדו על קבלתה, אך עשו זאת בנועם.

3. אל תפלילו את עצמכם

אם השוטר במקום עורך לכם תשאול או חקירה ושואל אתכם שאלות כגון כמה שתיתם? איפה שתיתם? עם מי שתיתם? מה שתיתם?, תדעו שאתם לא חייבים לענות על כך. לפי החוק יש לכם את הזכות שלא להשיב על שאלות שעשויות להפליל אתכם.

אמרו לשוטר בנימוס שאתם מסרבים לענות על שאלות אלו מפני שהן יכולות להפליל אתכם. זכרו, אתם לא צריכים לעזור למשטרה להאשים אתכם.

4. תתייעצו עם עורך דין

לפני שאתם מתחילים עם בדיקת השכרות חשוב שתערכו התייעצות טלפונית קצרה עם עורך דין הבקיא ביני תעבורה. זוהי זכותם המלאה לבקש זאת.

נהגים שערכו התייעצות לפני בדיקת שכרות השיגו יתרון מהותי, הם ידעו מה להגיד ומה לא, איזה שאלות לשאול ואיך לנהוג בבדיקה.

המשמעות של בדיקת השכרות היא קריטית, חשוב להתייחס אליה ברצינות ולדעת לפני הבדיקה את זכויותיכם.

5. בדיקת המאפיינים – היא לא צחוק!

ככלל, שוטר שעוצר אתכם בצד לבדיקת שכרות, ידרוש מכם לעבור בדיקת מאפיינים, שמטרתה לבדוק האם אתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול. בדיקת המאפיינים לא נעשית על ידי מכשיר אלקטרוני כמו ינשוף, אלא באמצעות מבחן מעשי בשטח אותו עורך לכם השוטר.

במהלך בדיקת המאפיינים, השוטר יכול לדרוש מכם ללכת על קו ישר ולראות האם סוטים ממנו תוך כדי הליכה, השוטר יכול לבקש ממכם להניח אצבע על האף על מנת לבדוק את הקורדינציה שלכם. אם תכשלו בבדיקה זו הדבר יחזק את ראיות המשטרה נגדכם בתיק השכרות!

בדיקת המאפיינים יכולה להיראות ולהישמע מצחיקה, אך היא ממש לא, ויש לה השפעה ממשית על השאלה אם להאשים אתכם או לא. אם תעשו מבדיקה זאת צחוק, אתם עלולים לעמוד לדין על נהיגה בשכרות.

שתפו עמוד זה

מאמרים נוספים

נדל"ן

נדל"ן

מקרקעין הוא תחום המתאפיין בהשקעה של סכומי כסף גבוהים ולפיכך,

קרא עוד »
דילוג לתוכן