הסכמי ממון וגירושין

הסכם ממון זהו חוזה משפטי אשר נערך בין בני זוג וצופה פני עתיד. מטרת ההסכם הינה להבטיח שבמקרה של פרידה, לא תתעוררנה מחלוקות בנידון הכספים והרכוש, שכן הקונסטלציה של היחסים הממוניים תיקבע מראש. להסכם ישנו תוקף רק במקרה שחלילה נפקע הקשר, כלומר באחד מהבאים: פרידה, גירושין, או פטירת מי מבני הזוג. ההסכם אינו פוגע ברומנטיקה בהכרח, אלא מעניק שקט נפשי והזדמנות לפתח את הקשר מתוך אמונה במניעיו האמתיים.

מדוע הסכמי ממון יכולים להפוך את הזוגיות דווקא למרחב נינוח יותר?

הסכם ממון – רעיון טוב או רע?

ישנן סיבות רבות לחתום על הסכמי ממון. ראשית, אמנם אין זה נראה כך בשיאה של האהבה, אבל הסטטיסטיקה מצביעה על אחוז לא מבוטל של מתגרשים (אחד משלושה זוגות לערך). מוטב להיערך לכל מצב, כשם שמשלמים לביטוח חיים. שנית, היות ובימינו נוטים להתחתן בשלב מאוחר, שני הצדדים יכולים להימצא במצב שבו כל אחד מהם מחזיק בחסכונות וירושות משל עצמו. לא הייתם רוצים לסכן את מה שצברתם בעמל רב ואת עצמאותכם.

הבטיחו לעצמכם הסכם הגיוני ונבון

משרד עורכי דין מהימן 'יתפור' הסכם ללקוחותיו בהתאמה מדויקת ואישית, ובהתאם לנתוניהם האישיים של שני הצדדים, צרכיהם לטווח הארוך ותוך רגישות למידע רלוונטי. הסכם טוב יקנה שלווה לשני הצדדים, וינוסח בתבונה. עוה"ד ישערך את הרכוש המשותף, והשווי הכספי של נכסי הזוג (לעיתים על ידי שמאי, רואה חשבון וכו'). בהסכם יסוכמו מנגנוני פיצוי, הסדרים לנכס עסקי משותף ולמעשה כל ההיבטים שיש לתכנן, למקרה של פירוק הקשר.

מהו הסכם גירושין?

גירושין עלולים להיות הליך כואב ומייגע, בייחוד כשיש ילדים ברקע, וכן כאשר בני הזוג קיוו כי מערכת היחסים ביניהם תאריך ימים ומגיעים להחלטה. ואמנם, פעמים רבות חלום זה מתנפץ, והופך להיות מכוער כאשר ישנם ריבים ומחלוקות בנוגע לחלוקת הרכוש וכלל ההסדרים שבין בני הזוג. אין ספק שגירושין בדרך של הסכם הנעשה ברכות ובהדרכה צמודה על ידי עורכי דין מנוסים זהו האידאל, שכן מדובר בהליך מכובד ונעים יותר, העולה פחות כסף ופחות כאבי ראש.

כיצד מנסחים את הסכם הגירושין באופן שיתאים לשני הצדדים? איך לדעת לאיזה משרד עורכי דין לפנות?

ניסוח ההסכם

ניסוח נכון של הסכם הגירושין, כמוהו כאומנות. עורך הדין שלכם צריך להיות בעל ראיה מקיפה של כלל הפרטים, כך שההסכם יתקיים למשך שנים ארוכות. הסכם כזה לא יתעלם מסעיפים קטנים ויתחשב בגורמים עדינים, כספיים ורגשיים כאחד, בשעת הניסוח. אין להשתמש בפורמט אוטומטי מהאינטרנט אלא לנסח מסמך שיספק את כל הצדדים כמה שניתן, ויאפשר לתהליך להיות "נקי" ובטוח.

פנו עוד היום למשרד עורכי דין מהימן, אשר יבטיח את ביטחונכם במקרים של הסכם ממון או גירושין, יתחשב בצרכיכם העדינים, ממונכם ופרטי הקשר או פירוקו, ויוציא אתכם נשכרים.

שתפו עמוד זה

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן